Комп`ютерна презентація – це файл, який складається з кадрів або слайдів, розміщених у певній послідовності.Ці слайди можна не тільки виводити на екран комп`ютера або спеціального проектора в ході виступу, але і надрукувати на папері або прозорій плівці. Переваги такої презентації очевидні:
- послідовність викладу. За допомогою слайдів, що змінюють один одного на екрані, утримати увагу аудиторії набагато легше, ніж бігаючи з указкою між розвішених плакатів;
- відмінність від звичних слайдів, що пропускаються через діапроектор, полягає в тому, що комп`ютерні слайди дозволяють швидко повернутися до будь-якого з уже розглянутих питань або зовсім змінити послідовність викладу;
- мультимедійні ефекти. Слайд презентації – це не просто зображення. У ньому, як і в будь-якому комп`ютерному документі, можуть бути елементи анімації, аудіо- та відео фрагменти.
Слайд – логічно автономна інформаційна структура, яка містить різні об’єкти, подані на загальному екрані монітора у вигляді єдиної композиції. Створити слайди для заняття можна за порівняно короткий час. Складниками слайда можуть бути такі об’єкти: заголовок і підзаголовок, графічні зображення, таблиці, діаграми, тексти, звуки, марковані списки, тло, колонтитул, номер слайда, дата.
Створюючи слайди, потрібно дотримуватися таких вимог:
· слайд повинен містити мінімально можливу кількість слів;
· на ньому мають бути визначення і терміни, які учні прочитають уголос під час демонстрації і запишуть у зошити;
· для написів і заголовків слід використовувати чіткий великий шрифт;
· тло, літери, лінії мають бути спокійного кольору, щоб не спричинювати подразнення й утому очей;
· малюнки, світлини та інші ілюстративні матеріали мають рівномірно заповнювати все екранне поле;
· не можна перевантажувати слайди зоровою інформацією;
· на перегляд одного слайда слід відводити достатньо часу (не менше2-3 хв.), щоб учні могли сконцентрувати увагу на екранному зображенні, роздивитися всі елементи, зробити записи в робочих зошитах;
· звуковий супровід слайдів має бути доречним, спокійним не відволікати від зображень.
Застосування мультимедійних презентацій доцільне на будь-якому етапі вивчення теми. Слайди можна використати для повідомлення теми й мети уроку, у процесі пояснення вчителем матеріалу (визначення, терміни, опорні конспекти, таблиці, схеми, малюнки, відеофрагменти), для розгортання дискусії чи визначення проблемних завдань, для первинного закріплення знань, формування вмінь і навичок учнів, для контролю знань.
Хоч би якою складною для сприймання була тема, вона стане цікавою, якщо навчальний матеріал на екрані подати із застосуванням комп’ютерних ефектів. Усе це дає змогу подолати пасивність, інертність учнів, оптимально організувати самостійну роботу і забезпечити свідоме засвоєння теми, а також виробити компетентне ставлення дітей до комп’ютера як до інструмента професійної діяльності людини.
Інноваційні технології – прерогатива не тільки процесу викладання певного предмета. Вони застосовуються і в процесі контролю за рівнем знань учнів. Однією з таких форм контролю знань, що має інноваційний характер є тестування.
Тестування - це метод і процес контролю знань, що полягає в кількісному вимірюванні рівня знань, умінь, навичок, здатностей, властивостей, якостей, уявлень того, кого випробовують, з метою оцінювання учня. Засобом вимірювання в цьому процесі є тест. Нині використовують різні види тестів. Найчастіше практикують діагностичні тести і тести навчальних досягнень. Перші зорієнтовані на виявлення сильних і слабких якостей людини. Їх застосовують для діагностики помилок, ускладнень та особливостей процесу засвоєння інформації опитуваними. Другі є частиною дидактичних тестів, поширених у системі освіти.
Розрізняють також критерійно-зорієнтовані і нормо-орієнтовані тести. Перші дають змогу оцінити, наскільки кожен учень досяг спрогнозованого рівня знань і вмінь, що визначені як критерії. При цьому оцінка кожного не залежить від результатів інших учасників тестування. Нормативні тести, на відміну від критерійних, зорієнтовані на статистичні норми, встановлені для певної сукупності респондентів.
Кожен тест складається з тестових завдань, основними формами яких є:
- закритого типу – з вибором правильної відповіді однієї чи кількох з-поміж запропонованих варіантів;
- відкритого типу – що не містять готової відповіді;
- напівзакритого чи напіввідкритого типу – завдання на зразок «додайте… », «вставте…», «доповніть…»;
- на встановлення відповідності між елементами двох різних множин, що сприяють перевірці знань про їхні зв’язки;
- на відновлення правильної послідовності – для того, щоб екзаменований визначив правильний порядок низки дій, кроків, операцій, подій, фаз процесу тощо.
Вибір певної форми тестових завдань залежить від мети тестування, навчального предмета, змісту навчальної теми, технічних можливостей тощо.
Отже, не дивлячись на деяку
консервативність методики викладання саме світової літератури, ми бачимо, що і
при викладанні даного предмета є місце новизні та інноваційним формам і методам
як вивчення предмета так і контролю за знаннями учнів.